2017. június 15., csütörtök

Építés, festés - Airfix 1/72 Supermarine Spitfire Mk.IXc

Elkészült hát ez a gép. Aranyos, kedves, semmi problémát nem okozott. Majdnem semmit.





A gép dobozbontását ITT LÁTHATJÁTOK

Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy ez csak egy gyors építés volt. Nem versenyre épült. Vannak az építésnek is meg a festésnek is hibái. Rengeteg. Gyakorlásra jó volt, termék ismertetésnek megfelel. A makett elkészítése 4 napot vett igénybe.

Az építéssel sokat nem kellett vesződni. Az illeszkedések aránylag jók voltak, ettől függetlenül kellett némi tömítő anyagot használni.






A pilóta fülke szegényes (konkrétan nincs benne semmi). Igazából nagyon kellemes gyakorló építés lett a dologból hiszen rengeteg olyan technikát használtam, amit eddig nem.

A festéshez Vallejo festékeket használtam, mégpedig a Vallejo saját táblázatában megadott színeket. Ezek a táblázatok bármelyik RAF szettben megtalálhatóak.

A VALLEJO szetteket itt érhetitek el. 

Alapozás után, csináltam előárnyékolást, és egy kis elő modulációt, ami a kopottas hatást hivatott elérni. Több kevesebb sikerrel.





Az alján elég jól átjött ez a dolog.






 A felső részen az álcát szabad kézzel fújtam fel először. Hát nem igazán nyerte el a tetszésemet (kicsit nagy arcom van, hogy így nekiugrottam ... Szabad kéz ... peeersze. ), így BluTak-al megcsináltam rendesen.





Majd jött a fakítás.




A matricázás előtt a felület kapott két réteg selyem fényű Vallejo lakkot. A matricázásnál történt az a probléma, hogy a szárny belépő élén lévő sárga festés imitáció össze-vissza szakadt. Én voltam a béna. Így nem tehettem mást, mint hogy kimaszkoltam, és felfújtam.


Ekkor készítettem el alumínium színnel a leverődéseket.

Egy gép koptatásakor nagyon oda kell figyelni, nagyon sok dologra. Sokszor látom, hogy egy kellemes összhatást keltő koptatást, koszolást azonnal tönkretesz a világító és tiszta matricák.

Ehhez a következő módszert alkalmaztam:

A matrica száradása után (amit Humbrol Decalfix-el rögzítettem), fizikailag is megroncsoltam a matricákat, mégpedig finom csiszoló szivacsokkal. 1000-1200-1500-as finomsággal. Óvatosan kell használni, hogy csak a matrica felülete "sérüljön".



Majd ezeket a sérüléseket akril művész ceruzával átrajzoltam, átszíneztem.




A színezés után pedig átkentem a matricákat Vallejo pigment fixálóval.


Ezek után fojtatódtak a koszolások. A poros hatást Vallejo festék száraz ecsetelésével vittem fel. Az olaj megfolyásokat, és egyéb "dzsuvát" a Vallejo - weathering hatások termékeivel értem el.





A gép alján a koszolás sokak szerint túltoltam. Tényleg?


Jééé ... Szóval. Ugyan azokkal az anyagokkal, amikkel a felső részen készítettem az "dzsuvát" elkészítettem a gép alját is.



A végszerelés után pigmentekkel koszoltam még itt ott - főleg a kipufogó gázoknál és a futóműnél, és késznek nyilvánítottam.

Összességében rengeteg tapasztalatot szereztem ez alatt az egy gép alatt. Néha igenis KELL gyakorló maketteket készíteni. Nem kell kiállítási darabnak lennie (ha megnézitek a kabintetőt borzalmas lett - broáááf. De csak azért mert ÉN nem tudtam rendesen megcsinálni), csak csináld ahogy neked tetszik. meg amit ki akarsz próbálni. Ezek a készletek tökéletesen megfelelnek ennek a célnak is.

Íme az eredmény:















Fotó/írás: Netttudgi.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése