2017. június 20., kedd

Airfix 1:48 Curtiss P-40B Warhawk

A mostani dobozbontás azért érdekes, mert ez a első teljesen új makettje az Airfixnek. Ebben a méretarányban ez a makett ennél a gyártónál még nem volt.





A makett megjelenése után valóságos hurrá-cunami indult meg az Interneten, annyira dicsérték a kittet. A 3D-s renderelt képek valóban okot adtak a várakozásra.







A készletet ITT érhető el

Lássuk hát miért is.

A doboz szokásos Airfix-piros.





A három öntőkereten (plusz az áttetsző részek) összesen 106 alkatrészt találunk egy teljesen új műanyag kíséretében. Ez egy kicsit sötétebb szürke anyag. Mivel már bőszen épül a gép, elmondhatom, hogy egy kicsit keményebb lett, mint az eddig szokásos világos színű műanyag. Ez nagyjából azt jelenti, hogy picit nehezebb megmunkálni, de cserébe elég sok hibát tolerál a műanyag, nem úgy mint az előző szériákban. Főleg  leválasztásnál lett stabilabb a dolog. Most már nem olyan könnyen szakad be a széle, kevésbé roncsolódik.

Mivel az eredeti gép sem volt túlságosan agyonbonyolítva, így a kevés alkatrészszám nem tévesszen meg senkit. Nagyjából minden megvan ami kell.




Nagy piros pont az előre lapított kerék.



A pilóta fülke szépe részletes. Már amennyire egy alap készlet az lehet.



Pici morgás a részemről. Kilökő tüske nyomok a konzolokon. Szerencsére könnyen orvosolható (szerencsétlenségemre nem tűnt fel, csak festés után, mikor kerestem részletfotókat a kabinról)


A kereteken az alkatrészek elég jó bontásban vannak, nem éreztem zavart az Erőben, mikor átnéztem.

A törzsön a szokásos hangsúlyos panelvonalak mintha konszolidálódtak volna. Nagyon szép és a méretarányhoz inkább passzoló lett. Ha így folytatják Airfix-ék, akkor bizony jár a BIG LIKE!





A törzsön belül kialakították a bordázatot is, és nyithatóvá tettek egy szervizpanelt. Mivel az Eduard feljavító készlete nem tartalmazza a törzsön belül lévő részeket, valószínű, hogy egy későbbi variánsban lesz szerepe.

Sajnos igen sok kilökőtüske nyom látható. Ezzel azért ellesz az ember mire eltüntetni.



Az utolsó keret a szárnyakat, és a többi apróságot tartalmazza. Itt is finomabbak a panelvonalak, és nyomokban szegecselést is felfedezhetünk. A végén még tényleg lesz előre szegecselt makett az Airfixnél (egyes pletykák szerint a Warlus MK I már ilyen lesz)

A szárnyakhoz egy érdekesség. A futóműaknát egyben kapjuk, és csak be kell ragasztani a helyére. Ráadásul a vásznazott futóműaknát készítették el. Ugyan ezeket a vásznazásokat elég gyakran leszedték, és a gépek úgy repültek, megint egy piros pont az Airfixnek, hogy odafigyelt ilyen apróságra.






Az átlátszó részek, és a matricák - most már - szokásosan szépek.







 A matricák két festést tartalmaznak. Egy látványost, és egy történelmileg jelentős gép festését.

A látványos gép egy Kínában szolgált terepfestésű cápafogas gépet mutat.








A másik festés azon kevés gépek egyikét mutatja, amelyeknek sikerült felszállniuk a Pearl Harbour-i támadás során 1941. december 7.-én. A pilóta 4 légi győzelmet ért el aznap.

Azóta a gép restaurálva lett, és a mai napig repülőképes állapotban van, sőt az Amerikai Egyesült Államokban szinte minden nagyobb légi parádén részt vesz.





forrás: Classic Aircraft Photography - Facebook

A színekhez a Vallejo US Army (katt a linkre) csendes óceáni szettjét fogom használni. Mind a két festéshez jó ez a szett.





Bár a 160-as gépet készítem éppen, bennem van a kisördög, hogy még egy készletet beszerezzek, mert tetszik a kínai festés is.

A makett dobozból épül ... Jah nem. Nem bírtam ki. Muszáj volt megvennem hozzá az Eduard ülésheveder készletét. Nagyon nagyot tud dobni a gépen.


Nézzük mit is gyárt az Eduard ehhez a kitthez.

A legcélszerűbb megvenni a BIG-ed készletet, ha mindent szeretnénk. Ha nem, akkor egyesével is megvásárolhatóak.

Az Eduard kiegészítők megvásárolhatóak a Dreamkit oldalán.

Eduard EX530 maszkoló



Eduard 48895 landing Flaps





Eduard 49786 Belső feljavító




Azt hiszem a kínai gépbe ezeket beépítem.

Fotók: Netuddgggi; Airfix; Eduard; Classic Aircraft Photography
Írás: Nettuddgi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése